Windows 8 در یک نگاه
NET-IT نت آی تی
اخبار فناوری نت بوک سخت افزار تبلت موبایل بازی

Windows 8 در یک نگاه

 

                         Microsoft_Windows-8

 

اولین بار 13 سپتامبر بود که Steven Sinofsky، مدیر بخش ویندوز شرکت مایکروسافت، در مجمع سالانه این شرکت به معرفی قابلیت‌ها و تغییرات جدید Windows 8 پرداخت.

هر چند آن طور که بیان شده است تا آن جا که مقدور بوده است تلاش شده است تا کاربران مجبور به ترک عادت های خود در هنگام کار با ویندوز مانند ابزارهای رونوشت برداشتن نشوند …

 

اینترنت اکسپلورر که در نسخه 9 خودش دوباره جان تازه ای یافت و شاید بتوان گفت طرفدارانش را امیدوار کرد که حرفی در بین مرورگرها برای گفتن داشته باشد؛ دیگر در ویندوز 8 در دسترس نیست و شما شاهد IE 10 خواهید بود. خصوصا با اثبات نواقص امنیتی اخیر در فایرفاکس و safari و شبه دار بودن حفاظت از اسرار کاربران توسط گوگل و کروم، قطعا عرضه یک نسخه جدید از این مرورگر با استقبال قابل توجهی روبرو خواهد شد. شاید باید خودمان را آماده کنیم تا دوباره از فایرفاکس به عنوان محبوب ترین مرورگر به IE باز گردیم. خانه ای که از نسخه 6 این نرم افزار ترکش کرده ایم.

         

 

از قابلیت های کلیدی ویندوز 8 که شاید بارها بهش اشاره شده است، انتقال آسان بین رابط کاربری مترو و رابط معمول ویندوز است. سیستم مترو را نباید تنها یک رابط کاربری دانست چرا که اساسا نحوه تعامل ما با نرم افزارها و محتوا را دچار تحول خواهد کرد. اگر تجربه کار با این سیستم را نداشته اید قطعا از کار با آن لذت خواهید برد.

سازگار بودن تمام نرم افزارهای قابل اجرا بر روی ویندوز 7 با نسخه جدید آن یعنی ویندوز 8 از خصوصیات نسبتا مشکوک است، چرا که Microsoft در مورد سیستم عامل های قبلی خود نیز گاهاً همین ادعا را داشت اما در عمل ما شاهد ناسازگاری برخی برنامه ها بودیم.

بهره گیری از AI در این سیستم عامل البته به صورت محدود بین نرم افزارها وجود دارد و نرم افزارها نسبت به یکدیگر واکنش نشان خواهند داد. یعنی پخش کننده موسیقی شما متوجه است که شما در نرم افزار ورد آفیس درحال تایپ هستید یا این که تایپ نمی کنید؛ که این نکته کاربردهای جالبی خواهد داشت.

نکته قابل توجه توسعه دهندگان و پژوهش گران در مورد ویندوز 8 این است که نرم افزار مجازی سازی Hyper-V به صورت پیش فرض بر روی Windows 8 نصب شده است. هر چند احتمالا متخصصین با این نرم افزار آشنایی دارند اما در فرصت مناسب در مطلبی در مورد کار کرد این نرم افزار به صورت مشروح توضیح خواهم داد.

              

قابلیت نمایش در چند نمایشگر رفته رفته فاصله ویندوز با لیونکس را در حوزه چندکاربره بودن به کمترین حد ممکن خواهد رساند.

خبر جالب دیگر این است که این سیستم عامل هم خودش مولتی تاچ بوده است و هم بسیاری از نرم افزارهای همراهش مانند IE که تصور این موضوع یک کنترل باور نکردنی به کاربرانی که از نمایشگر های لمسی استفاده می کنند خواهد داد.

از اخبار جالب دیگر در مورد این سیستم عامل همراه بودن یک ضد ویروس به همراه آن به طور پیش فرض است. همانطور که تجربه نسبتاً موفق مایکروسافت در عرضه فایروال به همراه ویندوز را شاهد بودیم، حال این شرکت تصمیم گرفته همراه سیستم عامل خود یک نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس را عرضه کند.

یکپارچه بودن این سیستم عامل در تمام رایانه ها، خواه رومیزی، خواه نوت بوک و خواه تبلت، همگی تنها از یک نوع ویندوز استفاده می کنند. حتی گفته شده است هیچ نسخه سفارشی مانند مدیا سنتر نیز عرضه نخواهد شد.

بحث جالب دیگر در مورد این نسخه از ویندوز افتتاح Windows Store ویژه آن می باشد که محصولات آن نرم افزار های معمول و مترو این ویندوز خواهد بود. هر چند بعید است برای ما ایرانی ها دسترسی به این فروشگاه مجاز یا آسان باشد.

اما یک ادعا عجیب و باور نکردنی در مورد Windows 8 سرعت راه اندازی اولیه فوق العاده آن است، که گفته شده است حتی این زمان از زمانی که برای روشن شدن مانیتور لازم است  کمتر می‌باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

ali
ساعت2:12---20 دی 1391
سلام سعید جون عالی بودی بازم میام

رضا
ساعت0:25---20 دی 1391
بنام خدا
افتتاح جديدترين سايت مزايده آنلاين
جام بيد

جام بيد با مزايدههاي استثنايي
شما ميتوانيد محصولات و كالاهاي خود را در سايت جام بيد بصورت شركت در مزايده با تخفيف
بيش از هشتاد درصد خريداري نماييد
آدرس سايت
http://www.jambid.ir
اميدواريم شما در سايت جام بيد لحظات خوشي را با اطمينان سپري نماييد.
مديريت و گروه پشتيباني جام بيد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط سعید مهدوی